Zomer in het Noorden

21 april 2019 - Soest, Nederland

19 april

Km: 780

Weer: nog steeds prachtig, zo’n 22 graden max. Alleen maar zon!

Vandaag de lillebaeltsstien- wandeltocht gelopen van zo’n 23 km (!!!) Flinke tocht voor onze ongeoefende spieren maar we hadden er zin in. Echt een prachtige wandeling rond het stadje Middelfart. Langs het strand, door bos en door het leuke stadje zelf. Prachtige vergezichten over de baai! Alleen jammer dat na 14 km de tocht leek te stoppen, een local adviseerde hetzelfde pad terug te nemen aangezien hij niet dacht dat het een rondtocht was. De kortste weg terug gezocht dankzij Google maps maar alles bij elkaar 24,8 km in de benen. Adriaan een zere knie en ik een zere lies: joepie... We waren blij dat we weer bij de auto waren. Het is een mooi gebied maar de informatie voor toeristen is wel minimaal. Morgen richting Zweden, inmiddels 1 wild hertje gezien en een flinke bult op mijn hoofd van een uitstekende punt aan een omgevallen naaldboom waar we onderdoor moesten kruipen. Beginnerspech...?

20 april

Km: 1030

Weer: nog steeds erg mooi alhoewel de wind al kouder wordt, een graad of 20 en hoge sluiers in de lucht.

De dag begon wat mij betreft slecht omdat ik vanmorgen niet gedoucht heb. Ik stond in de douchecabine, alle benodigdheden uitgestald en was er helemaal klaar voor toen de kaart aangaf geen tegoed meer te hebben 🤬Het eindigde ermee dat ik mezelf stond te wassen/ douchen onder de wastafelkraan die gelukkig wel warm was evenals de doucheruimte zelf. Minder sacherijnig dan verwacht meldde ik me weer bij Adriaan, toch lekker schoon en klaar voor de reis.

Vandaag een saaie lange snelwegrit gemaakt naar Zweden, Malmö om precies te zijn. Dus over de brug gereden van de gelijknamige tv- serie (detective). Ook zijn we door een enorm aquaduct gereden, kilometers lang brrr.. Op 2,5 km van het centrum van Malmö een camperplek gevonden. Er zijn toiletten maar die zijn een soort dooie mus want na 18.00 uur niet meer toegankelijk... Bovendien heb ik net op internet gelezen dat er veel criminele bendes actief zijn in Malmö, zo erg dat ze amper onderdoen voor de drugsoorlogen in Latijns Amerika verteld een artikel uit Trouw. Het stikt hier ‘s avonds van de meest luxueuze auto’s met jonge mannetjes dus ik ben bezorgd. Navraag bij een restaurant maakt ons iets geruster: we schijnen ons in een bijzonder nette wijk te bevinden. Er staat in deze wijk ook nog het hoogstandje van de stad: een gedraaid wit flatgebouw dat destijds het hoogste gebouw van Scandinavië was. ‘s Avonds hebben we nog een wandeling gemaakt langs de boulevard, het was er razend druk met gezinnetjes en jongeren die nog even van het mooie weer genoten. We werden zelfs nog getrakteerd op een mooie dans door zo’n 5 Arabische jongens die aan het oefenen waren: leuk, erg vakantie-achtig.

21 april, jarig!

Km: 1375, best veel kilometers gereden vandaag..

Weer: weer een prachtige dag, zo’n 20 graden

Vanmorgen hebben we Malmö weer achter ons gelaten en zijn we doorgetrokken richting Göteborg. Daar zijn we nu bijna en we staan bij een prachtig meertje waar ook onze kano’s te water kunnen worden gelaten. Dat gaan we dus morgen doen! Het is een rustige plek met een boothelling en 5 parkeerplaatsen.

Voor mijn verjaardag kreeg ik oa een roze heupflesje van Adriaan zodat ik stiekem mijn ellende kan verzuipen als het even tegen zit.. Toen we ook nog een gebakje met slagroom kochten in de winkel en we dat lekker in het zonnetje zaten weg te werken voelde ik me toch een beetje jarig. De vele app-jes en facebook berichtjes hielpen natuurlijk ook. Vanavond gezellig zitten kletsen met een ouder Zweeds stel die allemaal tips voor ons hadden, misschien blijven we toch wat langer in dit mooie land hangen...

1. Piet van den Akker:
    21 april 2019
    Heb nu al een beetje verlangen naar dat land.
  2. Bri:
    21 april 2019
    heerlijk om te lezen, ben benieuwd naar het volgende avontuur.
  3. Anne de Vries:
    21 april 2019
    Wietske, ook gefeliciteerd ;) na jullie felicitaties op de app, lees ik dat jij ook jarig bent vandaag. Mooie dag om jarig te zijn.
  4. Jeanet Reinders:
    24 april 2019
    Adriaan en Wietske, super leuk jullie avonturen op deze manier te volgen, je hebt schrijverstalent Wietske 👍met humor veel plezier🍀🍀